اضطراب در تمام مراحل زندگی وجود دارد. در مطالب گذشته در رابطه با این موضوع وهمچنین مضرات آن بر روی بدن افراد صحبت کردیم. به علاوه راه هایی برای کنترل آن به شما توضیح دادیم. در این مطلب قصد داریم بیشتر به توضیح اضطراب های بیمار گونه در کودکان بپردازیم.

 

در بسیاری از مطالعات قبلی شنیده و خوانده ایم که میزان مشخصی از اضطراب، بخش ضروری و الزامی در زندگی است اما وقتی این اضطراب به حدی تشدید می شود که ترس برای زندگی انسان تعیین تکلیف می کند وبر تمام جنبه های زندگی وی حاکم می شود،باید به فکر چاره بود:به خصوص زمانی که این مشکل برای کودک پیش می آید.                                                                                                                  

 

یکی از مهمترین مشکلاتی که والدین باید درباره آن اطلاعات کسب کنند و برای برطرف کردن آن در کودک خود چه به کمک دارو و چه از طریق مشاوره تخصصی تلاش کنند، اختلال فوبیا یا ترس بیمارگونه در فرزندان خردسال است. شما به عنوان یک پدر یا مادر در این شرایط چه اقدامی را ترجیح می دهید؟ به عقیده شما بهترین شیوه کمک به کودک برای پیش رفتن در دنیایی که همیشه پر از خطرات مختلف است، چیست؟

 به گزارش سایت اینترنتی «سایک سنترال»، در این مقاله ۱۰ توصیه و راهکار مفید به والدین پیشنهاد می شود که با به کار بستن آنها می توانند به فرزندانشان برای غلبه بر نگرانی ها و ترس های بیمارگونه و غیرطبیعی به طور موثر کمک کنند.


برچسب‌ها:

ادامه مطلب
تاريخ : چهار شنبه 3 دی 1393برچسب:اضطراب شدید کودکان,توصیه های درباره اضطراب, | 15:59 | نویسنده : فاطمه محمدی پور |

 

تعداد زیادی از بچه های کنونی  بیشتر مضطرب هستند ،و مشخص است که برای پدرو مادر آنها بسیار رنج آور است که ببینند کودکشان از مسئله ای غمگین  است. اگرکودک شما هم دچار این مسئله است می توانید با روشهایی که  در این مورد بحث میکنیم به آنها یاری کنید.

 

ابتدا باید به استرس های اخیر او توجه کنید. ببینید ناراحتی و نگرانی کودک در نتیجه چه چیزی بوده است. به طور مثال، رفتن به مدرسه جدید، متولد شدن خواهر یا برادر کوچک تر یا نداشتن رابطه نزدیک با اطرافیان. اگر عادت دارید بالای سر کودک می ایستید و با او صحبت می کنید، بهتر است زانو بزنید تا هم قد یکدیگر شوید سپس در موردمشکلاتش از او سوال بپرسید.

شاید فرزند شما مثلا مشکل لوزه دارد و باید عمل شود و این جراحی باعث هراس او شده است و خشم خود را سر مسایل دیگر خالی می کند. یا غمگین و هراسان می شود و در خود فرو می رود.


برچسب‌ها:

ادامه مطلب
تاريخ : چهار شنبه 3 دی 1393برچسب:کاهش اضطراب, | 15:28 | نویسنده : فاطمه محمدی پور |
 

براي كودكي كه نميتواند به آرامي بنشيند و توجه كند، بزاي مدرسه آماده شود و در كلاس يا خانه تمركزش را حفظ كند مشكلات زيادي به وجود خواهد آمد. اما اين علايم هميشه به اختلال بيش فعالي- نقص توجه ربط داده نمي­شوند، مشكل شايد اضطراب باشد!
 


برچسب‌ها:

ادامه مطلب
تاريخ : یک شنبه 20 مهر 1393برچسب:اضطراب کودکان,, | 18:25 | نویسنده : فاطمه محمدی پور |

صفحه قبل 1 2 صفحه بعد

.: Weblog Themes By SlideTheme :.


  • معبر